close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

דעות- כשהיועץ המשפטי לממשלה הופך להיות רב ראשי

מערכת שורשיז אייר, תשעה06/05/2015

החלטת היועץ המשפטי לממשלה לאפשר למעשה נתינת כשרות על ידי גופים חילופיים, מעוררת סערה רבה בארגונים העוסקים בעניין

תגיות:
היום התפרסם שהיועץ המשפטי לממשלה החליט שניתן להציג בבתי עסק תעודת כשרות אף ללא פיקוח של הרבנות הראשית. הצגת דעתו של היועץ המשפטי לממשלה גררה מספר תגובות מגופים הכל היהדות הדתית. מכון כושרות פרסם את ההודעה הבאה-
חוק איסור הונאה בכשרות הבא להגן על הצרכנים מגופי כשרות קיקיונים, מחייב כל בית עסק שמציין את עצמו כשר להיות עם הכשר הרבנות המקומית, ורק על גביו להוסיף כשרות פרטית כמו בד"ץ.
בפרשנות תקדימית של היועמ"ש לממשלה - מבוטל למעשה חוק איסור הונאה בכשרות וכל אחד יוכל לתת תעודת כשרות, מצב זה ידרדר אותנו לשוק פרוץ לחלוטין שיקרא כשר.

חשוב מאוד לעורר את הציבור למצב החדש, ועל הצורך לפתוח 7 עינים על כל תעודת השגחה או כשרות שרואים. הפתרון נמצא בכנסת החדשה שיכולה לתקן את חוק איסור הונאה בכשרות.


"מרכז ליב"ה", העוסק בנושאים הקשורים לדת ומדינה גם הוא הגיב בחריפות רבה לדברים-
לצערנו בהנף יד פוגע היועמש בזהות היהודית של מדינת ישראל ומערער את הסטטוס קוו.

כשקמה מדינת היהודים השכילו כולם,דתיים וחילונים, למצוא את האיזונים הדקים והמיוחדים שישמרו על המסורת והאופי שחשובים לנו ויאפשרו לכולנו לחיות ביחד.

ההחלטה הזו מפרקת את הביחד.

הרבנות הראשית היא המייצגת את ההנהגה הממלכתית המרכזת את עניני הדת במדינה.

כשם שלא ייתכן שמשפטן בכיר ככל שיהיה יחליט לבד החלטות הרות גורל ביחס לבטחון המדינה אלא הדבר נמצא תחת אחריות הרמטכל וצוות מפקדים בכירים - כך לא ייתכן שהיועמ"ש יקבע את גורל הכשרות במדינה ואת חוקיה הדתיים.פשוט וברור כי כל ענייני הפסיקה הדתית במדינה חייבים להיות תחת ידה של הרבנות הראשית. שהיא הגורם האחראי והמוסמך לענינים אלו.

כשנצליח לחזק את מעמדה של הרבנות הראשית ,נצליח גם לשפר ולתקן את הדרוש תיקון.

לצערנו צעד זה ממשיך קו שהיה בכנסת הקודמת של פגיעה בצביון היהודי של המדינה . בבחירות האחרונות עם ישראל בחר אחרת .אנו מקווים שהממשלה החדשה שתקום  תיקח אחריות, תחזק את הרבנות הראשית, תשמור על הסטטוס קוו ותחזק את  מדינת ישראל
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה